Kazakhstan and the transition challanges: ecological, economic and geopolitical

Da  20/05/202120/05/2021

Giovedì 20 maggio 2021, alle ore 10, in occasione della celebrazione del “Kazakhstan 2021-1991 anniversary, 30 years of independence”, si svolgerà una open lecture online su Zoom dal titolo “Kazakhstan and the transition challenges: ecological, economic and geopolitical”, nell'ambito del corso "Regional Geography" dell'Università di Trieste.

PROGRAMMA:

10.00, Igor Jelen, Università di  Trieste, “Ecologic transition in theory and praxis – a case study for geographers ”

10.10, Shamshagul Mashtayeva, L. Gumilyev Eurasian National University, Astana / Nursultan, „Ecological challenges in current Kazakhstan“

10.40, Angelija Buciene, University of Klaipeda “Aral See waters: situation and purposes for recovery”

11.10, discussion

Link alla open lecture: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3Ameeting_MjQxYjQ5YmMtZmRiZ...

L'evento si svolge nell'ambito dell'accordo di collaborazione tra l'Università degli studi di Trieste e M. Narikbayev KAZGUU University, Nursultan, in collaborazione con:  H.E. Embassy of the Republic of Kazakhstan in Italy; Association of Italian Geographers – AGeI; Consul of the Republic of Kazakhstan at Trieste.