IWSM 2022 - International Workshop on Statistical Modelling

Da  18/07/202222/07/2022

La 36esima edizione dell’International Workshop on Statistical Modelling IWSM22, organizzata dall’Università di Trieste - Dipartimento di Scienze Economiche, Aziendali, Matematiche e Statistiche “Bruno de Finetti”, si terrà a Trieste dal 18 al 22 luglio 2022.

Il convegno ha lo scopo di promuovere e incoraggiare la modellizzazione statistica nel suo senso più ampio. Mira a coinvolgere sia gli statistici che i data scientists con un focus particolare sullo sviluppo di nuovi metodi e modelli per le applicazioni a dati reali di dati reali. IWSM nasce dalla attività della Statistical Modelling Society (editrice della rivista scientifica Statistical Modelling).

Saranno presentati circa 110 contributi con relatori provenienti da più di 30 paesi.

Il convegno si svolgerà nell’Aula Magna 0_A, Edificio D e sarà aperto dalla relazione del prof. Antony Davison (EPFL - Ecole Polytechnique Federale de Lausanne) “How long could a human live?”

Nei giorni successivi relatori invitati sono i proff. Hèlene Jacqmin Gadda (Université de Bordeaux), Iannis Kosmidis (University of Warwick), Claudia Czado (Technical University of Munich), Antonio Canale (University of Padua).

IWSM 2022 - International Workshop on Statistical Modelling

The 36th edition of the International Workshop on Statistical Modelling IWSM22 is organized by the University of Trieste - Department of Economics, Business, Mathematics and Statistics “Bruno de Finetti” and will be held in Trieste from 18 to 22 July 2022.

IWSM is one of the major activities of the Statistical Modelling Society with the purpose of promoting and encouraging statistical modelling in its widest sense. The workshop aims to involve both academic and professional statisticians and data scientists with a particular focus on real data problems which involve an element of novel statistical modelling, or novel model application.

About 110 papers will be presented with speakers from more than 30 countries.

The Conference will take place in the university area, Room Aula Magna 0_A, Building D, and will be opened by the keynote speech “How long could a human live?” by prof. Antony Davison (EPFL - Ecole Polytechnique Federale de Lausanne).

On the subsequent days invited keynote speakers are: Hèlene Jacqmin Gadda (Université de Bordeaux), Iannis Kosmidis (University of Warwick), Claudia Czado (Technical University of Munich), Antonio Canale (University of Padua).

More information

Download: